Annons:
Etikettscrapbooking
Läst 1476 ggr
[Dandelion1000]
4/8/10, 10:40 PM

Hur gör man egentligen?

Har precis börjat lite med scrapbooking så mycket som ekonomin tillåter. :)

Men hur gör man egentligen med mönstrat papper när man gör kort?

Har man en stomme i grövre papper som man sen dekorerar med mönsterpapper, eller gör man hela kortet av mönster papper?

Det mönster papper jag har hemma är av den tunnare modellen (finns det olika modeller?).

Otroligt tacksam för svar :)

// Kammi

Annons:
Spacegirl31
4/8/10, 10:44 PM
#1

Man gör precis som man vill. Är det mönstrade papperet tunt så är det ju bättre att ha cardstock (enfärgat, kraftigare papper) som bas och sen dekorera med det mönstrade om man nu vill det.

Det finns kraftigare mönstrat papper också ja.

Jag gör mestadels stommen av enfärgat papper.

* ~* Ha en bra dag *~*

[Dandelion1000]
4/8/10, 10:58 PM
#2

#1, okej, tack så hemskt mycket :)

Puma77
4/8/10, 11:37 PM
#3

Jag brukar alltid ha en stomme (cardstock) i grövre sen dekorerar jag framsidan med olika papper, stämplar och sånt. Så det kan variera vilket mönstrat papper jag använder i tjocklek.

Om du kikar på olika mönsterpapper i scrapbooking och känner på dem så kommer du att även inse att det är olika tjocklek på dem. Jag har här hemma t.ex Maja design papper och sen papper från ladybug. Majas papper är lite tjockare fast båda pappren har mönster på båda sidor.

 

//Pia

[Dandelion1000]
4/8/10, 11:49 PM
#4

#3, Tack så hemskt mycket för svaret. :)

Puma77
4/9/10, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kan du se ett exempel på kort som jag gjort. Jag har använt en vit cardstock i grunden och sen ett lila mönstrat papper. Det pappret var ganska tunt i jämförelse med andra men det gör inget med et starkare stomme.

 

//Pia

Upp till toppen
Annons: