Annons:
Etikettmin-pysselhörna-och-förvaringstips
Läst 3417 ggr
beccapysslar
9/26/11, 11:52 AM

Förvaring av stämplar

Tjo!

Jag har ett liiiitet problem med mina stämplar; dom är många och dom är överallt!

Jag vet inte riktigt hur jag ska försava dom på bästa sätt.

Hur gör ni med era stämplar? Tänker mest på rubberstamps som är ezmonterade och clearstamps!

http://beccapysslar.blogspot.com/


Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
9/26/11, 11:55 AM
#1

Mina clearstamps förvarar jag i pärmar i plastfickor med fickor för foton eller visitkort

Spacegirl31
9/26/11, 3:55 PM
#2

MIna EZ-monterade har jag på laminerade ark i tidskriftsamlare, då gör det inget om någon stämple ramlar av. Mina clearstamps förvarar jag likadant eller i sina originalförpackningar.

* ~* Ha en bra dag *~*

pius314
9/28/11, 1:20 PM
#3

#1 smart, så man kan sitta och bläddra…

Jag ÄLSKAR mina clearstamps, är bara sur för att jag har en hel del stämplar på kloss, DE tar ju sån plats. Hur förvarar ni dem? (sorry om jag kapar tråden TS)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Daisy-Moa-Elsa]
9/28/11, 2:14 PM
#4

Jag har delat upp dem, textstämplar i en pärm och blandade bilder i en annan och vissa stilar i en tredje pärm

Suck…ja du alla fina klosstämplar, har dem bara i en vit Ikea box

pius314
9/28/11, 2:26 PM
#5

#4 kommer nog att köra olika märken för sig… drömmer om min nya ordnade stämpelhörna.

Klosstämplar: men ELLER HUR, jag har dem i två små lådor som verkade lagom när jag började… men som snabbt har blivit fulla. Rackarna är ju olika höga också så det blir ju liksom ingen ordning… får fundera på det där…

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Daisy-Moa-Elsa]
9/28/11, 2:55 PM
#6

Plastfickorna har jag köpt på Clas Ohlsson och där finns även A4fickor med zipp-lås, i dem fickorna har jag akrylklossarna. Passar ju i helt vanliga pärmar

Annons:
pius314
9/28/11, 3:51 PM
#7

Åh, vad bra tips #6, ska åka förbi på vägen hem… tjihooo här ska struktureras :-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Daisy-Moa-Elsa]
9/28/11, 4:29 PM
#8

Sen för jag har så ursvårt att läsa på textstämplarna har jag stämplat upp alla och lagt i respektive ficka

pius314
9/28/11, 4:34 PM
#9

#8 a men precis…. då ser man ju också (om man har glömt) om det är mycket detaljer och hur det blir "på riktigt"… OH, ser fram emot min pysselkväll (som inte kommer resultera i något alster men vara så roligt ändå)

tack för tipsen!

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
[Daisy-Moa-Elsa]
10/1/11, 10:44 AM
#10

Hur har det gått? Skrattande

beccapysslar
10/1/11, 1:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu är det gjort! Det tog ett tag eftersom jag antog att vi inte hade några platsfickor hemma, men sen så kom jag på att jag hade köpt några för 2-3 år sedan. Vilket var en stor chansning om dom fanns kvar, men tur för mig låg dom i min pappas kontor där jag lämnade dom för ett par år sedan ! x)

Så här såg i min låda innan:


beccapysslar
10/1/11, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det här fanns i :

9 rubberstmaps monstrede på träklossar, 42 Ez monterade rubbertamps, 10 packet med clear stamps, 12 stämpeldynor och 2 akrylklossar:


beccapysslar
10/1/11, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Pärmen får inte vara med på fotot, för än så länge är det bara en tråkig pärm, men den ska vi fixa någon dag ;D

Och så här fint blev det i min låda efteråt!


Annons:
beccapysslar
10/1/11, 1:54 PM
#14

Tack för tipsen :)

Jag använde mig utav både vanliga platsfickor och till de midre platsfickor för kort! Bästa var att allt fanns hemma, och tidigare bara låg och skräpade ;)

Tack igen :)


Puma77
10/1/11, 3:00 PM
#15

Just nu förvarar jag mina i gamla cdfodral men det blir många bara det och tar sin plats med. Har tänkt köpa genomskinliga cdplastfickor och förvara dem i typ ikeaboxar som man kan köpa. Kan då skriva på varje box vad de innehåller som textstämplar, jul, magnolia mmm.

 

//Pia

Upp till toppen
Annons: