Annons:
Etikettmaskiner-och-verktyg
Läst 6315 ggr
Helenaf76
5/30/13, 12:12 PM

Bästa stansmaskinen?

Hej, har varit en liten doldis här. Men kikar gärna och ofta runt på era alster.

Nu ska jag äntligtligen ta mig råd att köpa en stansmaskin. Vilken är den mest prisvärda? Cuttlebug eller Sizzix Big shot eller annan? Vilken har man mest användning av? Går  diesen att använda mellan olika fabrikaten?

Tacksam för tips och råd.

//Helena

Annons:
Helenaf76
5/30/13, 12:15 PM
#1

Såg i en annan tråd att BigShot tar istort sett alla dies. åter vettigt då jag har en del quickcutz.

Marinas Mix
5/30/13, 1:54 PM
#2

De som kan svara på hur det är med maskiner, är Niwa och Zahara.

Du kan ju spana in i kategorin Maskiner och verktyg, så länge för där finns en del.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Helenaf76
5/30/13, 2:02 PM
#3

Tack för tipset

Niwa
5/31/13, 8:15 PM
#4

Hejsan. fick nödanrop från "chefen" 😉
Funderar du på handvevade maskiner så som CB o Big shot?
Cuttlebugen är bra på det sätt att den tar de mesta dies och är hyffsat portabel om du vill ta med den på träffar.
Bid shoten har jag förstått att den är stabilare att jobba med men dock inte lika enkel att ta med på träffar men tar de flesta dies.
Sedan finns det ju elektriska maskiner så som siluett cameo som jag är bra sugen på just nu. den kostar en del pengar men då är det fördelen att du kan använda och skriva ut många av de fonter och motiv som finns i datorn samt välja storlek på dem och göra egna med ett speciellt program.
med Dies då är man låst till det typsnitt & stl som man köpt.
Dock behöver man inte oroa sig för el problem😉
Hoppasa det hjälpte lite i alla fall.
fråga på annars
förresten jag har en Cuttlebug

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Helenaf76
6/2/13, 11:35 AM
#5

Tack för hjälpen :-)

Det blev en Sizzix BigShot o attans vad kul! Vill bara stansa och stansa och stansa. Blev grundpaketet och så ett alfabet o cirklar :-) Hade en quickcutz tång och de diesen fungrar på BigShot med :-)

Nu kommer nästa fråga. Vart hittar jag billiga dies?
För visst behöver man fler och fler och fler ;-)

Upp till toppen
Annons: