Annons:
Etikettmaterial
Läst 2903 ggr
leemland
2014-01-01 18:00

Knappar

Jag undrar om någon vet var man kan få tag i stora mängder knappar? I alla storlekar och färger :) 

Helst så billigt som möjligt ! ;P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Niwa
2014-01-01 19:27
#1

Tygaffärer kan sälja ut udda. Jag brukar köpa på en inärheten av mig ett rör valfria 20:-. Secondhand butiker, myrorna etc

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leemland
2014-01-01 19:41
#2

#1 Tack ska se om jag går in i tygaffären här, trots otrevlig personal.:(  Men ska genast kolla secondhandbutikerna :) 
Tack för förslagen! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JeanetteK]
2014-01-02 08:40
#3

Ja, på second handbutiker kan det finnas burkvis ibland! Bra tips Niwa!

Marinas Mix
2014-01-02 09:48
#4

På myrorna får man en hel kopp knappar för en femma

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zahara
2014-01-02 10:20
#5

www.scrapitup.se/katalog de har massor av olika knappar där!,

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

leemland
2014-01-02 14:09
#6

Tack för tipsen! :) 

Ska se om jag kommer till secondhandbutikerna i byn den närmsta veckan :) 

#5 Ska kolla den katalogen också :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
em.nord
2014-01-02 17:33
#7

åh i secondhand affärer kan man hitta riktigt fina knappar! =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Emo
2014-01-02 19:21
#8

För några år sedan stod jag sidan om en kvinna på en loppmarknad. Hon vände på plaggen och jag såg att det var knapparna som intresserade henne. Mot stängningsdags på tilfälliga loppmarknader kan man fynda mycket för några kronor.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ImiA
2014-01-03 16:47
#9

Räcker det med 600-800 stycken? ;) Kolla den här annonsen.

leemland
2014-01-03 17:07
#10

#9 Haha , ja till att börja med i alla fall ;) 

Tack för alla svaren :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JeanetteK]
2014-01-04 10:42
#11

Vad ska du göra med knapparna? Nu blir jag lite nyfiken. Hittade min egen knappburk här hemma och skulle gärna göra något av dom.

em.nord
2014-01-04 11:33
#12

#8 smart att kolla på kläder =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

leemland
2014-01-04 15:36
#13

#11 Jag ska göra tavlor :) Satt i helgen och kollade lite på Pinterest och hittade något, jag tyckte va, underbart :) Och så har jag och min syster bestämt att vi ska utmana varandra på diverse saker i år :P Och då blev detta vår första utmaning :) 

Dålig bild, men det var denna jag av någon anledning föll för :) 

https://www.pinterest.com/pin/173247916889057752/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Marinas Mix
2014-01-04 15:58
#14

Snyggt.
Man kan använda knappar så här också:

http://smyckorama.tictail.com/product/burgundy-and-gold-necklace

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

leemland
2014-01-04 16:35
#15

#14 De va också fint :) Men vilket jobb med broderingen också :P Och inte riktigt min "stil" fast jag gillar stora halsband :D 

Jag ska ha 3 såna bokstavtavlor med knappar färdiga inom 3 månader är det tänkt :P Den första ska va klar första veckan i februari :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Niwa
2014-01-04 16:41
#16

Aha är det där hon säljer sina saker,visst är det Belindas?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[JeanetteK]
2014-01-04 17:05
#17

#13 Vad snyggt! Roligt med utmaning också. Visa gärna resultatet sen!

leemland
2014-01-04 17:44
#18

#17 De ska jag göra 🙂 Om jag kommer ihåg de 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Elena-Maria
2014-01-04 18:42
#19

Har man en farmor/mormor/äldre släkting kan man ju alltid fråga där. Jag brukar plocka på mej när jag är hos mormor. Hon har kilovis med knappar. Kan bero på att hon väver mattor och när hon klipper mattrasor av kläder sparar hon alla knappar.

Fred och god växt!

leemland
2014-01-04 18:46
#20

#19 Tack för förslaget :) Funderade lite på det innan idag också :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Love-
2014-01-04 19:37
#21

St/tygaffärer, loppisar, Tradera m.m

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

[JeanetteK]
2014-01-05 10:50
#22

#18 Jag kan påminna dig!! 😉

leemland
2014-01-25 16:03
#23

Nu har jag mindre än halva kvar att göra :D

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Julip
2014-01-28 00:12
#24

Leemland hur har det gått? Visa gärna bild 😃

leemland
2014-01-28 07:23
#25

Har bara 7knappar kvar som ska på :) Ska försöka göra det idag eller imorgon, men har åkt på en rejäl förkylning :( Lovar att lägga upp bild så fort den är klar :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JeanetteK]
2014-01-28 10:06
#26

Åh, spännande! Ser fram emot att se den! Krya på dig! 🤗

Julip
2014-01-28 15:54
#27

Blev förresten lite inspirerad av dig! Och upptäckte att på Tradera kan man komma över en hel del knappar för ett lågt pris. Samt på http://www.makeandcreate.se/ :)

Hur fäster du knapparna på tavlorna? Hur gör du, vad använder du för material förutom knappar? :)

Annons:
leemland
2014-01-28 20:25
#28

#26 Tack så mycket! Orkade inte med den idag så imorgon ska jag tvinga mig att göra den :-P #27 Kul att inspirera andra :-) Ja jag klicka hem några "paket" därifrån innan jag kunde börja :-P Tack för länken ska kolla den når jag sitter vid datorn nästa gång :-) Jag gör en en förklaring på hur jag gjort och vad jag använt när jag visar resultatet :-) Tror de blir bäst :-P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ginatonic
2014-01-29 21:02
#29

På blocket, tradera och ebay kan man hitta en väldans massa såndant för inte alls mycket pengar. :)

leemland
2014-01-30 11:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Nu äntligen har jag gjort klar tavlan :) (ber om ursäkt om bilden är dålig den är tagen med mobilkameran) Iallafall : Jag hittade en gammal canvastavla (de heter väl så) från ett sparpaket jag engång fått :P Sen började jag sätta på knapparna eller rrättare sagt så sydde jag på dom och jag tyckte själv de blev bra och var ganska lätt. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Emo
2014-01-30 12:08
#31

Den blev riktigt trevlig. Bra att kunna använda dem på ett sådant sätt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

leemland
2014-01-30 13:14
#32

#31 Tack. Ja kul att variera och inte bara ha de på kläder ;P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JeanetteK]
2014-01-30 13:46
#33

Jättesnyggt! Bra jobbat!

Julip
2014-01-30 15:57
#34

#30 Smart, att man kunde sy dit dom tänkte jag inte ens på.. men det måste vara desto enklare att bara limma dit dom med typ superlim av nå slag också? Supertjusig var den!

Åh, sugen jag blir, jag som precis köpt hem lite (läs: MASSOR) av knappar som jag sitter och väntar på 😃

Annons:
leemland
2014-01-30 20:52
#35

#33 Tack så mycket. Är för en gång skull nöjd med den själv :-P Förutom en knapp som hamna snett :-P haha #34. Tack så mycket. Jo visst är de bog enklare men de är nog inte så hållbart som att sy ;-) Tror lite det beror på vilken bakgrund man använder :-P Gör en, de är kul och lite avslappnande:-) Man behöver ju inte göra bokstav som jag gjorde, sök inne på Pinterest :-D

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
2014-01-30 20:53
#36

#33 Tack så mycket. Är för en gång skull nöjd med den själv :-P Förutom en knapp som hamna snett :-P haha #34. Tack så mycket. Jo visst är de bog enklare men de är nog inte så hållbart som att sy ;-) Tror lite det beror på vilken bakgrund man använder :-P Gör en, de är kul och lite avslappnande:-) Man behöver ju inte göra bokstav som jag gjorde, sök inne på Pinterest :-D

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Julip
2014-01-30 22:45
#37

#35 Nå tips på vad man kan söka på? Buttons typ? :P

leemland
2014-01-31 08:56
#38

#37 Jag sökte på Button art, art of Button(-s) buttonart. Testa dig fram :) Är du ute efter något speciellt som träd så lägg till det ordet före eller efter Button art :-P hoppas du förstår hur jag menar :-P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: