Annons:
Etikettallmänt-och-ot
Läst 1252 ggr
PysselSab
9/3/15, 2:50 PM

Pocket letters

Jag fick precis nys om någonting spännande nämligen pocket letters. Det är kanske inte renodlad scrapbooking men det verkar ändå roligt och kreativt.

Vad är pocket letters?
Det är ett sätt att byta små saker och anteckningar med varandra. Man utgår från en plastficka i A4 storlek som har mindre fack, 9 st verkar vara vanligast. Sedan lägger man i olika saker däri. Det kan vara tepåsar, godis, utklippta ark, klistermärken och andra pysselsaker. Sedan lägger man även i ett brev, som ett vanligt brev fast i mycket mindre format.

En annan variant verkar vara att dekorera små saker och stoppa i. Ungefär som scrapbooking fast i miniformat.

Visst låter detta spännande?

Här finns mer information/tutorial om pocket letters:
pocketletters

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Annons:
avon
9/13/15, 1:02 PM
#1

Aha, jag har sett bilder på det men aldrig riktigt förrått vad det var. Kul!

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

PysselSab
9/13/15, 3:40 PM
#2

#1 Det är nytt för mig också! :) Det verkar var så att vissa byter Pocket Letters och sedan finns det de som gör för eget bruk (ungefär som scrapbooking fast i litet format). Jag tycker det verkar spännande faktiskt!

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

michellemimmi
9/16/15, 6:02 PM
#3

Åh vad mysigt!! Men, folk skickar alltså det här till varandra? Jag tycker att det verkar som en helkul idé. Som en avancerad brev-vän. Jag brukade skicka med klistermärken och bokmärken i mina brev när jag var liten.  :)
Är det bara jag som tycker att det här låter som en helmysig grej att göra? ^^

Hjärta/Mimmi

michellemimmi
9/16/15, 6:21 PM
#4

#2 , #0 , du verkar också tycka att det är en bra idé? Ska vi utbyta pocketletters och se om fler vill vara med? :)

Hjärta/Mimmi

PysselSab
9/21/15, 3:57 PM
#5

#3 Ja, det verkar vara något som smyger sig fram. Riktigt trevlig idé, det håller jag definitivt med om! :) 
Jag kan för lite om det känner jag, men, det kanske kan vara roligt att testa sen när man fått mer kött på benen. :)

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

michellemimmi
9/21/15, 6:19 PM
#6

#5 jag kan inte heller! Men jag gjorde en variant till sambon nu när han fyllde år, där jag stoppade i en dikt jag skrivit och bara lite gulliga meningar och ord. Han blev jätteglad. Tack för tipset :) :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
PysselSab
9/21/15, 6:46 PM
#7

#6 Vilken bra idé! Jag förstår att han blev glad av att få det! :) 
Om du gör någonting mer fint så får du gärna lägga upp bilder och inspirera oss andra här! :)

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

michellemimmi
9/21/15, 6:48 PM
#8

#7 ja jag tänkte försöka mig på att göra färdigt ett Pocketletter idag! :) så det kanske blir en uppdatering ikväll! :D

Hjärta/Mimmi

PysselSab
9/21/15, 7:42 PM
#9

#8 Spännande! :)

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Upp till toppen
Annons: