Annons:
Etikettscrapbooking
Läst 1805 ggr
PysselSab
2015-09-08 18:40

Varför scrapbooking?

Varför håller du på med scrapbooking? Hur började du?

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Annons:
avon
2015-09-13 13:00
#1

Jag började i samband med att jag skulle fixa ett fotoalbum och ville göra något extra kul. Fast jag har alltid gillat pyssel och fina papper så det föll sig ganska naturligt :) Ni andra då?

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

karro1999
2015-10-11 15:47
#2

Jag gör det för att jag tycker det är roligt, och det började på fritids, det var någon som visade hur man gjorde och jag fastnade för det

PysselSab
2015-10-11 16:29
#3

#1, #2 Det var liknande för mig också. Har alltid älskat att klippa och klistra. :) 
Håller ni på med något annat pyssel också?

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

karro1999
2015-10-11 17:20
#4

Om klädsömnad med mera räknas som pyssel gör jag det, men jag håller på med lite allt möjligt pyssel egentligen, jag håller på med pärlpyssel också, men har inte kunnat pyssla på ett tag eftersom att alla grejer är nerpackade

michellemimmi
2015-10-11 17:30
#5

Hehe, jag hittade en bok från när jag gick i lågstadiet då vi hade "Elevens val". Där i stod följande:
"Jag valde klippa och klistra för det verkade roligt, men jag fick massa lim överallt och det var INTE roligt. Så jag bytte till musik"

Så mitt scrapbookande fick en segstart så att säga ;)

Hjärta/Mimmi

PysselSab
2015-10-13 08:33
#6

#4 Allt som är kreativt räknas, så absolut! :) 

#5 Haha, ja verkligen! Men vilken tur att du överkom det senare!

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Annons:
Marinas Mix
2015-10-14 09:31
#7

Klädsömnad?🤔 Undrar om min orange kattfleecejacka, inte kan knipa ett rekord där. Det tog 13 år från att jag köpt tyget och klippt till det innan jag lyckades sy ihop den så den blev användbar🤪

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
2015-10-15 07:30
#8

En del av allt mitt pysslande kan hänföras till Scrapbooking.  😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Madde
2015-10-25 19:04
#9

Jag håller på med scrapbooking för att jag tycker om att pyssla och göra egna kort. Så mycket roligare att ge bort något som man har gjort själv. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

PysselSab
2015-12-17 09:40
#10

#9 Jag håller med! På så vis blir det mer personligt också (både från den som ger och den som får).

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

[Rhonda]
2016-05-30 12:24
#11

Jag har alltid tyckt om att klippa o klistra. Den enda av 5 syskon. Jag hade länge haft en 'Klippbok'. Jag började med riktig 'Scrapbooking' aug 2010 eftersom jag hade tänkt att jag ville göra ett album med 'My family tree'. Jag gjorde en sådan (tog ett år) o jag är så nöjd med den.

 Jag har suttit minst 1 000 000 timmar o tittat på tutorials på YT. Sedan 2010 har jag gjort massor av olika saker. Minialbum, bokbox, album från ett 30x30 ark mm mm.

Började jan 2014 med AJ's men det var inget för mig så jag bytte till något som jag kallar för 'My Creative Books'. I de brukar jag klipper o klistra, målar, rita, sprajar på med lite Dylusions mm mm - jag skriver inget i dem.

Enbart bilder på mina alster på detta blogg. Fast inga på 'My Family Tree' album

http://rhondasstuff.blogg.se/?tmp=735101

KerstinP
2016-07-02 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Har alltid hållit på att dekorera och pyssla. Jag gör smakliga uppläggningar av mat, gör blomgrupper och buketter, gör egna kort och Mixed Media. Använder många olika material trä,tyg och pappermetall m.m.

Det är så himla kul att skapa något eget!

Isabella99
2016-08-28 21:33
#13

Jag började dekorera mina fotoalbum innan jag visste vad scrapbooking var. Det var med andra saker än jag använder idag men jag märkte att jag ville göra något mer med mina album. Jag gör det för att jag älskar kreativitet och att klippa, klistra, fotografera, skapa fina minnen osv.

Annons:
Choklad
2016-10-14 12:44
#14

Min före detta svärdotter visade mig vad scrapbooking är, och sedan fastnade jag. Tyvärr har jag så många andra pysselsysslor, att scrapbookingen har fått vänta länge på sin tur, men fotona jag har de väntar tålmodigt på min uppmärksamhet, så: snart, snart. 😇

U R us

SusannAlg
2016-10-17 19:55
#15

Förr kallades det att man gjorde collage…. så sånt började jag med redan i skolan. Har alltid älskat att pyssla, rita, måla, scrappa, sy,å göra smycken.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: