Köpa "file folders" i Sverige
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har sökt som en tok på alla ställen jag kan komma på som säljer kontorsmaterial efter vad man i USA kallar "file folders". Det finns olika sorters "folders" men den jag söker är ett slags mapp med flikar. 3 mappar med flikarna i följd för att vara exakt (detta kallas 1/3 cut på engelska). I videon nedan kan ni se exakt vad jag menar för mappar (ca 30 sekunder in i videon).
Har någon sett sådana mappar i Sverige? Det känns ju konstigt att de inte skulle finnas…
Fred och god växt!
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Vill ha dem i vad som i videon ser ut att vara någon typ av stabilt papper, manila typ. Plast funkar inte om det ska bli ett album, det går inte att vika på samma sätt som papp.
Kanske får ge upp och inse att dessa mappar inte finns i Sverige. Känns trist bara att behöva sätta sej och mäta och klippa och göra egna från scratch när de sedan ändå ska byta skepnad. Men det får väl bli så om jag vill testa det här projektet.
Har märkt att vissa mått på kuvert inte heller stämmer om man följer en amerikansk tutorial. De har ju sitt egna lilla måttsystem på allt i och med att de envisas med att använda tum. Det är endast Burma och Liberia utöver USA som inte gått över till metriska systemet. Detta blev ju lite OT men vad jag egentligen ville säga är ju att vissa grejer helt enkelt inte finns här. Ändå känns dessa mappar som som en sådan basic grej.
Fred och god växt!