Snygga siffror och bokstäver
Hej! Jag ska göra ett grattiskort till min mormor som fyller 90 om en dryg månad. Jag har letat runt på nätet men inte hittat några snygga bokstäver och siffror. Jag har skrivit ut en bild från datorn (digital stamp) på ProMarker papper och färglagt med ProMarker. Sen ska jag limma bilden på en bit tapet, och använda "distanskuddar". Jag har tänkt att ha namnet på mormor nånstans över min färglagda bild, plus 90 i nedre högerhörnet. Hur får jag till det så att det ser proffsigt ut? På nätet har jag bara hittat bokstäver i wellpapp som är alldeles för stora, och så bokstäver och siffror i foam. Bägge ser "lekskoleaktigt" ut. Ett sätt är väl att köpa ett alfabet av typen clear stamps, och sätta på min akrylkloss, och stämpla mormors namn på en bit kartong. Men var får jag tag på snygga siffror? Kan jag stoppa en bit tapetprov i skrivaren och skriva ut siffror som jag sen klipper ut? Har hört att nagelsax ger bra precision. Ge mig lite tips. Lilla Gumman
Du kan hitta mängder av snygga typsnitt på nätet som du laddar ner och skriver ut.
Om du kan stoppa en tapet i skrivaren beror på om din skrivare tar den tjockleken. Om den inte gör det kan du skriva ut på vanligt papper och sen kalkera av det på tapeten.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Ja just det, jag kan ju skriva ut 90 och kalkera av på tapeten. Har kalkerpapper till och med. Tror att en liten och bra papperssax är ett måste. Men bokstavsstämplar är ju alltid kul. Har ingen svart stämpeldyna, bara andra färger. Kan jag använda en stämpeldyna avsedd för stämpling av adressetiketter, eller kommer den att förstöra clear stamps? Får väl ta en titt i scrapbookingbutiken här i stan imorgon.
Jag hittade en fin bokstavs- och siffermall i scrapbookingbutiken i stan. Den blev perfekt. Nu är framsidan färdig. På insidan av kortet kommer jag ha en ficka med en tillskuren tag i. Jag gör ett hål i tagen och sätter i ett band, så man enkelt kan fiska upp tagen. På ena sidan blir det en vers, på den andra sidan en grattishälsning. Jag gillar att göra kort och sånt. Det här är det första riktigt välarbetade kort jag nånsin har gjort, annars har jag mest vikt på skojiga sätt och klistrat in motiv som jag stämplat, skrivit ut från datorn, ritat själv eller stansat ut.