Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettscrapbooking
Läst 539 ggr
avon
0

Cardstock?

Jag skulle vilja börja scrappa. Inget avancerat, utan mer ett bra sätt att presentera foton istället för bara vanliga album. Jag kommer använda d-ring album eftersom jag vill kunna bygga på & ändra om. Till albumet följer det med ett antal platsfickor & det går köpa till fler, men så till min "dumma" fråga…Kan man använda mönstrat papper direkt som underlag för foton eller ska de mönstrade papperna först fästas på Cardstock? Hoppas ni förstår min fråga & har lust att hjälpa mig. Någon bra youtube video som visar grundgrunderna ni kan tipsa om?

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Joanna76]
0

Du kan använda mönstrat papper direkt. Alla papper ämnade åt scrapbooking är syrafria (det är viktigt, syran gör bilderna gula). 

Ibland kan man ändå behöva enfärgad cardstock under eftersom det mönstrade pappret är för tunt.

Ang. Youtube så sökte jag bara på "beginners scrapbooking" och fick en massa förslag. Har ej tittat på några av klippen dock.

nilma
0

Precis som #1 säger kan man använda mönstrat papper direkt. Jag gjorde mycket så i början men på sistone har jag gjort tvärtom. Alltså använder enfärgad cardstock som grund och sedan lite urklipp, cirklar eller vad man nu vill ha med mönstrat papper. Det är en smaksak!

Ett tips om grunderna är att kika lite i gamla trådar här på sajten samt scrapbookingbloggar. Mycket inspirerande!

Lycka till!

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se