Vad använda för att fästa ?
När jag ska fästa bladen, minns inte vad de heter nu ens, när jag ska fästa dessa i mitt album, ska jag använda mitt lim jag köpte som heter 2 way glue, inköpt i en scrapbutik, eller ska jag använda dubbelsidig tejp ?
Mest logiskt för mig är limmet men jag är som sagt ny på detta 
Sen när jag har satt det där hårda pappret på plats så har jag även köpt lite finare papper, vad ska jag använda till detta papper ?
Till alla figurerna, då är det tejp eller, do dotsen eller 3d kuddarna, eller hur gör ni ?
Kom på vad det heter, cardstock !
Det finare pappret är : 15x 15 cm från K & Company collection
Syrafritt och ligninfritt!
Gör så här:
Fäst alla foton, dekorationer och mönsterpapper på CS:en (Cardstocken) INNAN du klistrar in det i albummet. På så sätt kan du dölja benen på tex brads (påsnitar, jungfruben) på baksidan. Dekorerar du med band kan du gömma ändarna på baksidan av CS:en.
Har du en fullt dekorerad sida rekomenderar jag att du använder klister till att fästa i albumet. Dubbelsidig tejp funkar bra till foton, mönsterpapper mm
Till figurer eller blommor kör jag dots men där gör alla olika. 3d om de ska sticka upp extra såklart men det blir kanske svårt mitt i ett album.
//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//
Lite trist om man inte ska kunna använda 3d kuddarna i albumet, tycker det är så fint !! 
Tack för svaret, hur gör ni andra, man vill väl fästa Cs:en på nåt eller sätter ni bara i plastfickor ?
Nu brukar inte jag scrappa direkt, men det är väl möjligt att sätta en blomma eller två på 3d-kuddar ändå? Men kanske tänka sig lite mer för när det gäller de tjockare dekorationerna, och inte sätta dem på kuddar?
Mitt intryck är att de flesta sätter sina verk i plastfickor, dels för att skydda mot kladdiga fingar, men även OM nu någon dekoration skulle lossna, så kommer den inte så långt.