Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikett: material
Läst 1081 ggr
esthibett
0

Vad ska jag satsa på?

Jag funderar på om jag ska köpa en quickut, och isf blir det nog en quickut squeeze metro sm unicase, med ett alfabet.

Jag kommer nog mest att göra album och inte så mkt riktiga scrapsidor utan bara med piffa upp mina album. Tycker det blir rätt mkt trevligare med fina rubriker etc.

Men jag vet inte, en qk kostar ändå ganska mkt pengar, men å andra sidan kan jag ju använda den hur mycket som helst, till skillnad från om jag köper klistermärken och annat.

Sen vill jag ju givetvis komplettera med annat i albumen, men vad föreslår ni att jag ska satsa på? Är det värt ca 800 för qk eller ska jag satsa på nåt annat?

Tacksam för tips och råd från någon som håller på, är så lätt att man impulsköper för att man "tror" att man behöver…!

Evanlo
0

Oj, kostar en Squeeze så mycket?!? Nu har ju jag aldrig använt en sådan, men för ungefär samma peng kan du köpa en en handvevad apparat (Cuttlebug, Epic 6 o liknande) som tar alla möjliga dies istället. Å andra sidan är de ju då också lite större vid förvaring och transport.

Spacegirl31
0

Jag har en squeeze och använder den väldigt flitigt, dock är ju alfabeten dyra så det bör du ju ha i tanken, dom är betydligt billigare till t ex revolution.

Inte kostar dom 800:-, det finns billigare!

Squeezen är portabel - perfekt när man ska iväg.

Jag älskar min squeeze Glad

* ~* Ha en bra dag *~*

Puma77
0

Jag har också en squeeze och älskar den. Köpte den för ca 800 kr. Att köpa till andra alfabet kostar ibland likam ycket bara det men jag är nöjd med mitt metro. Har köpt till några nadra dies också som snöflinga och en vine bl.a. Sånt som man kan använda mycket.

Ångrar inte ett dugg att jag köpte den även om den kostar en del, men jag ansåg den som en investering och trånade efter den ganska länge.

//Pia

Lina-B
0

Cuttlebug Cuttlebug Cuttlebug!

Tar alla dies, även de som hör till Squeezen. Lite högre än squeezen men kortare så vad jag tycker är de lika otympliga eller lätta båda två. Du kan även stansa kartong och andra material med buggen, det kan du INTE med squeeen.

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

esthibett
0

Tack för alla svar. För 800 får jag både en squeeze och ett alfabet. Har haft funderingar på epiq eller cuttlebug men de är så otymplia… Är ju som sagt ingen jättefantast. Men å andra sidan kanske jag ahr mer glädje av en maskin som man kan görqa allt på.. FInns ju jättehäftiga grejer som man kan göra bubblor eller mönster bara i pappret. Är det nån som vet om det funkar med squeezen?

Lina-B
0

Squeezen har väl möjlighet att embossa tror jag (dvs göra förhöjning i pappret, en relief) men det blir ju en sån liten yta! Buggen jobbar ju på större ytor med det.

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

Evanlo
0

Och glöm för all del inte att kolla in annonser på Blocket, Tradera etc. Flört

Spacegirl31
0

Japp det finns embossingdies till squeezen.

På ebay är både squeeze och alfabet myyyycket billigare än i butiker ;-)

* ~* Ha en bra dag *~*

Ylva-Li
0

Åååh, när jag köpte min QK så fanns inte cuttlebug än. Den kom precis efter mitt köp. Så snopet det kändes!
För med CB så kan man ju använda sig av alla, och inte som med QK, bara till den.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Sara
0

Jag är väldigt nöjd med min Epic 6. Den tar alla dies, både stansar och embossar.

Sara