Öljetter
Nu är jag nyfiken på detta med öljetter oxå 
Man behöver ett speciellt verktyg har jag förstått, sen då ?
Vissa maskiner låter utav bara den.
Den jag har för att fästa öljetter är tyst och det tycker jag om.
Ska se om jag inte kan fota den jag har.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Finns det inte ett verktyg som gör hål och sätter samman ? Har sett i pandurokatalogen ?
Jag ska fota får du se hur min ser ut. Vete sjutton om jag inte måste fota när jag gör ett hål för att det ska se bra ut. =)
Jag återkommer om en liten stund.
Det verktyget du sett i panduro katalogen gör det, den består av 3 bitsar i olika storlek som gör hål och 3 bitsar för olika storlekar på öljetter för att trycka dit själva öljetten. Den kommer även med en liten skyddsplatta.
#4 Toppen 
#5 Jo jag tänkte att jag hade sett nåt i katalogen, ligger och kolla i den ibland då de har lite tips och annat kul att se på.
Jag är nöjd med min, den är liten och behändig och kostar inte alltför mycket. Man behöver ingen hammare till den utan bara egen handkraft.
För små öljetter finns ju ett verktyg som bara ser ut som en metall penna. Den är bra med.
Oj det såg avancerat ut, om man jämför med den lilla "pinnen" som panduro säljer.
Smart med väska. Ser ut som principen är densamma mellan båda typerna med bitsar.
#9: Sen är väl frågan hur pinnen fungerar?
Låter den mycket? För den som jag har är tyst. Och det tycker jag är skönt. =)
Ja absolut, jag menade inget illa 
Den rosa med bitsar låter inget. Den som är som en metallpinne låter ju i och med att man slår med en liten hammare på den, ett par dunk tills det är klart. Har bägge sorterna
#12: Var det till mig du skrev? Jag tolkade inte ditt svar som illa eller så. =)
#14 Jo det var till dig jag skrev,,,,trodde du tog illa upp för att jag skrev att den såg avancerad ut… Men skönt att det inte var så =)
Vad kostar den rosa som visas på bilden ? Om den inte låter så är det ju jättebra.
#15 den rosa från Panduro kostar 159 kr
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=515200
Silent Setter kostar hos Brunkullan 220.- men nyligen var den slut
http://shop.brunkullan.se/advanced_search_result.php?keywords=silent+setter
Nu ser jag inte ens skillnad på grön och rosa, när jag skrev så menade jag den gröna här ovan…jösses 
Ha ha inte lätt alltid. Det är en sån du ser på andra länken i mitt inlägg ovan, det till brunkullan