Papper till stämpelmotiv
Fick hem mina aqua promakers pennor idag, har nu testat och det ser ut precis som vanlig tusch, ska köpa pensel imorrn och testa det ni tipsade om såklart, men när jag var i scrapbutiken så köpte jag faktist papper för just stämplar, nu testade jag med ett vanligt skrivarpapper….
Nu min fråga, vad använder ni för papper egentligen till era stämplar ? Sen undrar jag såklart varför det blir lika fult som med vanlig tusch ?
Finns ju papper att köpa men har jag har drösvis med fotoalbumspapper kvar som jag använder och stämplar på, blir säkert inte perfekt men funkar för mig.
Tycker att ska jag inte stämpla direkt på det mönstrade pappret eller något speciellt papper så vill jag ha lite hårdare papper att stämpla på, som albumblad.
Brukar även om jag vill ha annan nyans än vitt köpa Panduros 10-pack Hobbykartong just för stämpling. Men när jag testar en ny stämpel kör jag vanligt hederligt skrivarpapper.
Till mina kör jag oftast på akvarellpapper.
När det gäller aqua pro markers behöver man inte mycket färg för att få effekt. Jag brukar måla endast i kanterna och sen använda penseln med vatten för att smeta ut i den effekt jag vill det gör att det är lättare att få skuggmönster (mörkare) i kanterna där man önskar.
//Pia

Jag har vanliga foto albumblad som en kompis har köpt billigt till mej.
Lite tjockare än vanligt skrivarpapper och lätt att stämpla på.
Cardstock kan ibland vara lite svåra att stämpla på pga av ojämn yta.
Köpte pensel idag och ska testa sen hur det blir med vatten bredvid att måla med.
Köpte även en stämpeldyna, stod windflower på, funkar det ?
Nej det står absolut inget tyvärr, jag även jag letat efter info men inget hittat nämligen.
Japp ska testa sen under kvällen faktist, måste sätta mig när jag vet att jag får vara ifred 

Jag stämplar alltid på papper från Panduros juniorblock, dom är vita, tjocka & väldigt bra.
* ~* Ha en bra dag *~*
testade att måla mitt motiv efter att ha stämplat med en färg som heter windflower, den löstes upp och smetades bara runt 
Ge inte upp, övning ger färdighet 
Nej jag har ju inte det, men det såg verkligen inget kul ut alls, måste köpa en vattenfast färg innan jag målar igen, men det ser ut att bli bra det som ser ok ut eller vad man ska säga, synd bara det svarta förstörde.

Ja ibland är det bara kört hur man än gör……. Men det är bara att ta nya tag och på att igen, nån gång lyckas du….
Då känner man sej väldigt nöjd.
Läste nu att ett bra papper för just vattenbaserat ska tydligen vara ett papper som heter metalimos 225gram/m2.
Ska bara se nu om jag kan hitta det oxå.
Köpte Magnolias tidning idag och jösses vad fina saker det var i och så snyggt färglagt stämplarna var.
//Pia