Pensel att färga med
Vad ska man ha för pensel, köpte en på bokaffärn men den känns lite för mjuk faktist, skulle vilja ha en hårdare och även med mindre borst på…
Den där pennan som man kan fylla med vatten, vad heter den ?
Jag letar pensel så att jag kan börja färglägga mina motiv, jag undrar lite vad ni andra använder, jag skulle ju vilja ha en liten, ganska hård antar jag att den bör vara med tanke på att det ibland kan vara väldigt små motiv att måla.
Tips ?
Någonstans läste jag att själva penseln inte måste vara liten, men däremot är det viktigt att spetsen är det när man målar smått.
Jag har en vattenpensel, men oftast använder jag ProMarker eller mina akvarellpennor och en blenderpenna att färglägga med. (Fast jag inser just att det var länge sedan jag gjorde just det, det har mest blivit "enfärgade" stämpelmotiv på sistone…)
Har läst lite nu och som jag fattar det ska håret vara av mård eller svin för att de ska vara lite hårdare, nån som kanske vet hur de funkar och om det är bättre ?
det kan nog vara en smaksak. Jag har ju en förkärlek till små 00 eller 0 penslar i mjukt hår.
//Pia
Oki, jag får testa mig fram, ska köpa en av varje, sen olika storlekar.