Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikett: inspiration
Läst 1099 ggr
Tangotime
0

Kännslig album, text hjälp!

Jag ska göra ett foto album till Bengt-Olof som blev torterad och rånad för ett tag sen. Efterlyst

Men jag vill inte bara sätta in foton och "scrappa" utan vill även ha någon sida här och där med dikter, tänkvärda ord osv. Men jag tycker det är jätte svårt att hitta bra texter på nätet som passar. Texter jag är ute efter är sånna som handlar om att man inte ska känna sig ensam, att alla människor inte är onda osv.

Någon som kan hjälpa mig?

Tangotime
0

Ingen som vill? Albumet måste vara klart senast på fredag…

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tyvärr känner jag inte till några sådana texter. Men har du provat att googla på olika varianter av "dikt och ensam" eller kanske "låt och ensam" eller liknande? Finns det någon iFokus sida för diktare? Då kanske du kanske fråga om tips på poeter/ dikter om ensamhet där

Tangotime
0

Jag pratade med pappa om det här och kom fram till att det är bättre att inte skriva några dikter osv för jag vill ju inte att han bara ska tänka på det som hänt och att han ska ha glädje av albumet långt fram i tiden och känna glädje över bilderna och inte som ett minne från det som hänt. Sen sa pappa att han nog inte ser sig som ensam osv. Dessutom har han jäkligt gott om pengar och har haft unga tjejer, riktigt unga… som varit ute efter hans pengar. Och jag vill INTE att han ska tro att jag "fjäskar" osv för att han har pengar… Så jag gör det bara glatt och fint. Så hoppas jag att det blir bra så! Men tack i alla fall!