Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettmaterial
Läst 1020 ggr
[michaelalundgren]
0

Färglägga det stämplade..

Jag har sett på många ställen att man kan eller "ska" färglägga vissa stämplade saker, och det ser ju väldigt fint ut!

Men vad ska man använda då, och tänka på då? :)

Madde
0

Oj det finns många sätta att färglägga sina stämplar.

Du kan antingen ha zig pennor, promarker pennor. Du kan även använda dig av Distress dynor och måla med pensel.

Du kan säkert använda dig av akvarellfärger om du skulle vilja det. Jag har Zig pennor och distress dynor själv här hemma. Så det är det som jag använder.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Spacegirl31
0

Jag använder mig av Twinklings, skimrande vattenfärger som du målar med pensel & vatten-

Sen finns det Copicpennor som många älskar, många tycker dom är bättre än Pro Marker.

* ~* Ha en bra dag *~*

Puma77
0

Ja copicpennor med lite förtunning och stompf till är det som jag testar just nu. Innan har jag även testat med pro markers, pro markers aqua, akvarell bl.a. Tror att copicpennor är det jag skulle rekomendera till nybörjare i alla fall. Blev supernöjd med min allra första.

//Pia

Puma77
0

En liten rättelse bara, jag menade vanliga castellpennor inte copic. Copic eller promarker kan man använda hudfärgen som grund innan man går på med castellpennorna (eller MCP pennor som det också kan vara).

//Pia