Eftersom jag inte hittar hur jag flyttar enstaka inlägg kopierar jag frågorna som nu stod i Kalendertråden.
Be-Bopz undrade
"Jag hade tänkt att åka på den i Linköping, ser verkligen fram emot detta
Brukar det finnas saker att handla på dessa träffar ?"
Det är lite olika med det. Om det är en butik som står bakom träffen, så brukar de även sälja på plats. Men om det är en person/personer som anordnar, är det mindre chans.
På mässor brukar det finnas ett flertal butiker som utställare.
Just Linköpingscrap finns det för närvarande tre butiker som man kan "hälsa" på hos, men det var tydligen fullt och kölista till pysselborden, enligt bloggen.
Karin4 skrev så här;
"Ghaaaa min plånbok räcker inte till för alla eveneman jag vill gå på….
Fast det är ju trevligt att det poppar upp så mycket.
Tråkigt att det inte är så mycket som händer i Stockholmsområdet.
Fast tur för plånboken och husfriden här hemma…."
Jag kan inte annat än hålla med 
Vad menas med pysselborden och att det är kö till dessa ?
Jag är ju som sagt helt ny på detta så jag vet inte hur dessa mässor/träffar funkar.
Olika träffar - olika uppbyggnad. Linköpingscrap verkar vara uppbyggd av två delar - en träff och en butiksdel. Man kan komma och gå i butikerna, men om man vill vara med under dagen och pyssla, ska man anmäla sig. Visserligen har inte sista anmälningsdatum varit ännu, men platserna har gått åt och man har upprättat en kölista. Det är ju alltid så att det alltid blir avbokningar, så det behöver inte vara lönlöst att sätta upp sig på den.
Enligt bloggen var alla väldigt välkomna att besöka butikerna, gå runt vid pysselborden och titta vad som görs och ställa frågor, samt ta en fika och prata med andra som är där.
Läs mer på http://linkopingscrap.blogg.se/
Attans att det bara verkar vara 1 i östergötland 
Det som står i Kalendern är de större träffar som vi hittar/tipsas om. Många butiker har träffar och kurser, både på kvällstid och helger. Det finns en scrapkarta på Google Maps, som kanske kan hjälpa dig att hitta något i din närhet.
Snubblat över en till, aldrig varit på den så jag vet inte hur den är men den 24-25 april i Avesta
Hur ser det ut nu, något som kan uppdateras i kalendern?
Som det ser ut så ligger det en stor träff i planeringsstadiet. Den kommer vara i Västervik den 16 och 17 oktober men mer vet jag inte än. Skriver mer om det när jag vet mer.
//Pia