Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettstämplar-och-stämpeldynor
Läst 1233 ggr
Tiana
0

Stämpelfråga

Fråga från en amatör Flört 

Är sugen på att köpa stämplar med lite olika texter, men är ju helt grön på det här. Vad är det jag behöver tänka på? Både när det kommer till själva stämplarna och färgen som används.

Tiana
0

Såg nu att nilma hade ställt en liknande fråga… Ursäkta dubbleringen, men det fanns inget svar där heller.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag skulle välja omonterade stämplar som man fäster på en akrylkloss. Enkom för platsen de monterade tar, har man omonterade är de enklare att ha i en pärm i små plastfickor.

Sen är det väl bara och tuta och köra och välja fritt Skrattande Jag föredrar att köpa hela ord än att anända stämpelalfabet.

Puma77
0

Ja det finns ju clearstamp som jag gillar men också de med ezfoam som man fäster på skrylklossen. (hoppas jag stavade rätt) De tar ju mindre plats och kan lätt förvaras i gamla cd-fodral.

Färgen är lite olika vad man ska stämpla. Gillar ju distresser men de kan bli lite för glötiga på vissa stämplar så jag har memento eller min nya favorit Staz on som man kan stämpla på plast, metal, foton mm. Sen finns ju de små varianterna givetvis med versa color som finns i en uppsjö av färger. Dem kommer man långt med.

//Pia

Tiana
0

Tack för svar! Det är just alla dessa alternativ som förvirrar mig. Det bästa är kanske att ta sig ut till en hobbyaffär med gott om tid i bagaget. Flört

[Malin]
0

Håller med #2, köp omonterade! Vad gäller färg kan jag tycka att det är sånt man får prova sig fram till. Vissa gillar något, andra gillar annat om man säger så. Jag har själv precis köpt och ska testa Versacolor från Pyssellyckan!