Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettom-sajten-ifokus
Läst 859 ggr
[michaelalundgren]
0

Marknadsföring på mässor/träffar

Ett sätt för sajten att nå ut och få nya medlemmar kan vara att marknadsföra sig på mässor och träffar.

- Vad tycker Ni om det? 
- Och hur ska man göra för att marknadsföra sig där? Visitkort? Flyers?

Kom gärna med förslag, och om någon av er är frivillig till att ta med sig lite reklam.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tänkte kanske man kan göra nån flyers och fråga ifall man får sätta upp i nån butik, måste ju inte vara scrappingbutik, kan ju vara garnaffär eller annan pysselbutik. Många gör ju olika "hantverkssaker"

Kanske nån som gör digital scrapping kan göra ett förslag till Flyer i samarbete med sitevärd? Behöver ju inte vara någe konstigt, men så att webbadressen kommer fram tydligt. Smidigt är ju med rivlappar för dem med lika förvirrat minne som mig Skrattande

Eller som du sa, visitkort som man lägger vid kassan funkar ju fin fint med. Behöver man ju bara printa ut på lite tjockare papper.

[michaelalundgren]
0

#1 Jättebra förslag! :)

Madde
0

Flyers ska man kunna få en fixad genom grabbarna bakom iFokus. Det vet jag att iller.ifokus bland annat har fått.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[michaelalundgren]
0

Puttar upp denna.

[Malin]
0

Ta gärna reda på om man kan få tag i flyers för jag har gärna ett gäng uppsatta på träffen jag håller på att planera :)

[Malin]
0

Likaså visitkort :)

[michaelalundgren]
0

Jag har mailat killarna och hört om det finns flyers. Ska höra om visitkort. Annars kan man kanske göra egen efter mallar i word. Visserligen en liiite dyrare kostnad än att skriva ut flyers, om man inte skriver ut på vanligt skrivarpapper.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Använder man sig av vista print och låter deras logga sitta kvar på baksidan har jag för mig att man får dem gratis mot bara fraktkostnad. Kan ju vara värt annars att kika in där

www.vistaprint.se

[Malin]
0

#8 Det stämmer bra det :)

[michaelalundgren]
0

Fast man kan ju också göra ngt alldeles unikt och skriva ut hemma på visitkortspapper. Tror nog att det blir kanske liiite dyrare (absolut inte mkt), men kanske också mer personligt.

Men Vistaprint är absolut ett bra alternativ!