Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettmaterial
Läst 3586 ggr
lillbobo68
0

Tapeter

Går det att använda tapeter till scrapbooking?

Jag har fått en massa kataloger med tapetprover. Tänkte klä lådor, göra kuvert m.m.

Någon som har något bra förslag vad man kan göra mer?

[Malin]
0

Enligt mig kan man använda allt och scrappa med! Det är bara fantasin som sätter gränser :)

LiloN
0

Jag är inte så noga med syrafritt heller längre. Jag misstänker att mina barn inte kommer orka med att förvara alla mina album som det blivit genom åren. Så jag scrappar på för att det är kul, och skulle jag hitta något som inte är syrafritt använder jag det glatt på mina layouter.

Annars kan du alltid ha det till att skapa kort! Då spelar det ju ingen roll alls!

Evanlo
0

Eftersom tapeter brukar vara av lite kraftigare papper, är de bra att göra presentpåsar och liknande av.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag använder gladeligen tapeter, bryr mig inte nitiskt om syrafritt eller inte, det mesta kommer nog inte sparas i årtionden.

Använder tapeter på kort och tändstickaskar tex. Min väninna klädde lådor i hallen i samma tapet som väggen för att få det att matcha, blev skitsnyggt.

Kom på tanken med tapeter när jag skulle tapetsera om i stugan och hade tagit massa tapetprover, varför kasta tänkte och jag använde upp dem så kör hårt Skrattande

[Malin]
0

Hoppas man kan få se lite om du använder tapeter sen :D

lillbobo68
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde mallar av kuvert jag hade hemma och det blev jättefina kuvert av tapeterna. Jag har en stansmaskin och har provat att stansa ut bokstäver och det blev också bra.

Tjejen i färgaffären jag fick proverna av skulle fortsätta spara dom till mig. Jättesnällt av henne. Så fråga i er färgaffär om dom kan spara till er.

Jag har aldrig lagt till en bild förut så jag hoppas det funkar.

[Dandelion1000]
0

#6, du fick exakt samma katalog som jag fick för ett tag sen :) Och kan säga att tapetböckerna används flitig hos mig :)

[michaelalundgren]
0

Får man tapetbitar gratis?

Eller kostar det ngt? Vad är det man ska fråga efter?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag vet inte hur det är i tapetbutiker men på Rusta kan man ta några provbitar, det har aldrig varit några problem

LiloN
0

Smart! Det ska jag tänka på någon gång!

[Dandelion1000]
0

#8, Jag gick till den lokala målarbutiken och presenterade mig och sa att jag håller med med hobbyn scrapbooking och undrade om dom hade några gamla tapetböcker. Hon i kassan var jätte trevlig och gav mig två böcker med tapetprover.

Jag har aldrig varit med att jag fått betala då jag också hämtat till kyrkans barnverksamhet.

Så fråga på bara :) (ha med dig bil om du ska hämta, dom är ganska tunga, kan tipsa om att man INTE ska cykla med dessa, hihi)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Hm, riktigt smart det där att fråga målarbutiken. För de kastar säkert de gamla tapetböckerna

Inte bara smart utan ekonomiskt också men även lite miljövänligt/ återvinning, inte dumt alls inte

[Malin]
0

Ja, det ska jag nog också kolla upp!

[michaelalundgren]
0

Sitter och suktar på om jag ska gå till vad jag tror är en större måleriaffär på andra sidan gatan och fråga. Men dom kanske inte är lika vänliga när det gäller att ge bort då?!

[Malin]
0

Mja, prova kan man väl alltid göra ;)

[michaelalundgren]
0

Ja :) Funderar på att knata dit på lunchen :)

[michaelalundgren]
0

Får se om det ger någon lycka.

Ringt till 2 butiker där jag bor (kommer inte ihåg vad det 3e heter :S ), och ena hade dom bara rullar som var nedsatta, och i den andra hade hon 2 stuvbitar som jag ska åka och kolla på :)

[michaelalundgren]
0

Det gick bra, och jag kom hem med 2 "tapet-böcker" och en rulle med en "slatt" kvar :) Känner mig jätteglad!

Fick återkomma dit med jämna mellanrum om jag ville ha mer! :D

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Härligt, nu måste jag ner till tapetaffären när jag kommer hem. Här är iallafall ett block där jag använt min blåmönstrade tapet

[michaelalundgren]
0

#19 Skitsnygg!!!!
Vart köper man sån text som du använt, eller maskin eller vad det är? Där det står Kom ihåg? :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tack  Glad

Texten har jag använt en dymo-maskin till (hrm, textar ju själv som en kratta :-). Finns på Claes Olsson för en hyfsad peng. Finns med remsor även i blått och rött förutom svart med.

[michaelalundgren]
0

#21 Tack! :)

Evanlo
0

#19 Vilket sött memo-block!

ica86
0

Min butik var snål !! Ja fick inte ett enda .. för de va inte till för privat personer fick man som surt svar när man fråga …

[michaelalundgren]
0

Trist! Försök på flera!

Jag ringde innan.

ica86
0

Ja ska testa…

SusannAlg
0

Personalen kanske var scrappare…….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

ica86
0

nu har jag ringt och frågat runt men dom är så griniga.. så ja får ta tapeten som blir över från renoveringen på Toan..

[michaelalundgren]
0

#28 Vilken otur du verkar ha! :(

Jag var in på Flugger igår, och fick skriva upp mig inför nästa rensning. Vi var tydligen några som höll på med Scrapbooking som var intresserade :)

Så 2 av 3 ställen hemma på "min ort" har jag fått positivt!

[michaelalundgren]
0

#28 Och säg att det ska vara gamla tapetprover. Sånt som inte längre finns i kollektion.