Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettstämplar-och-stämpeldynor
Läst 2636 ggr
[Malin]
0

Skillnad på stämpeldynor

Är det någon större skillnad på stämpeldynorna från de olika märkena?

I så fall, vilka är bra/mindre bra? Vad har ni för upplevelser kring detta?

[Malin]
0

Ingen?

Spacegirl31
0

Ja, det är skillnad. Stor skillnad, olika dynor är ju bra för olika saker, Jag är inte så väldigt kunnig på just det, jag kör med min svarta Versa Fine dyna och är väldigt nöjd med den.

Kolla på forum.pyssel.net där finns massor av kunskap på området!

* ~* Ha en bra dag *~*

Puma77
0

Ja allt hängertv på vad du ska göra. Har olika till olika saker. Stämplarna kör jag med memento som inte flyter ut, versa fine kan jag använda mer om jag ska embossa något då den inte torkar lika snabbt. Distresserna kan jag använda till vissa stämplar men även till att färglägga motiv och göra effekter med ink blending tool.

//Pia

[Malin]
0

Hm, har faktiskt aldrig tänkt på de t.ex. torkar olika snabbt men nu när ni säger det så är det ju helt logiskt!

Puma77
0

Staz-on använder jag till underlag som är lite glatta så det fäster. T.ex om jag ska stämpla och måla på krymplast, glansiga foton mm.

//Pia

[Malin]
0

Ah, bra tips! Kanske borde prova mig fram till först och främst så man vet vad som passar till vad liksom..

Puma77
0

Memento tuxedo black är ju den jag nästan alltid använder till stämplarna då den inte flyter ut så lätt när man målar.

Sen har jag börjat testa att färglägga stämplarna med distresser och gillar resultatet.

//Pia

[Malin]
0

Ahh, har inte riktigt fattat hur man får till det med distresser!

Puma77
0

Jag trycker lite på en av mina klossar så det blir färg där sen tar jag pensel och vatten så det är som vattenfärg ungefär kan man säga.

//Pia

[Malin]
0

Jaha, okej.. känns ju inte alltför konstigt egentligen!

Puma77
0

Nej det är det inte och ganska smidigt egentligen. jag använder ju ganska mycket distresser för effekt och bra om man kan använda dem till färglägga motiv med. det blir ju lite mörkare färger än MCP pennorna vilket jag tycker är kul.

//Pia

[Malin]
0

Ska nog minsann ge mig på det!

Vet ju inte hur det är om man inte testar liksom :)

Puma77
0

exakt. Jag känner ju en som är grymt duktig på det där med färgläggning och hon hade demos på träffen nu i helgen som var;)

//Pia

[Malin]
0

Det är ju riktigt smidigt! Måste ta mig på någon träff alltså.. det verkar så himla roligt!

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är kanonkul på träffarna. Vi var ca 40 st i Kalmar och fick mersmak. den 26 och 27 mars är det dags igen.

denna är målad med distresser.

//Pia

[Malin]
0

Det blir ju skitsnyggt men å andra sidan är du riktigt duktig också :)

Puma77
0

Ha ha det här var första gången jag testade det;) men tack.

//Pia

[Malin]
0

Whaat? Ja, det syns inte kan jag meddela! Eller så är jag fredagstrött och använder inte synen så väl som jag borde, haha! Nej, men allvarligt, jättefint!

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna är ju med MCP pennor, man ser ju lite skillnad kanske. Lite svårt med foton så här.

//Pia

[Malin]
0

Ja, lite svårt att se och särskilt när man blir lite "blind" när man fastnade för det lila på den andra bilden men det är ju snyggt och blir bra med både och tycker jag :)

Puma77
0

Kan tillägga att min goda och duktiga vän eva som visade distressmålningen även använder något annat som jag fastnade för. På den med lila på har jag använt blått chalk runt om för lite mer effekt. Köpte en sån där med en massa olika färgkakor med chalk för att kunna använda till bakgrundseffekter.

//Pia

[Malin]
0

Ahh, ja det tänkte jag inte på innan när jag tittade på den men ja, det blev ju bra!