Scrapbooking iFokus

Scrapbooking

Etikettfoto
Läst 2421 ggr
Lillyblossom
0

Bil-album?

Hej!

Jag är ny på det här med scrapbooking men skulle gärna vilja göra ett album till min pojkvän som ska innehålla bilder på hans bilar under olika stadier av renovering osv.

Min första tanke var att skaffa ett svart album där jag klistrar in bilder lite huller om buller och med lite dekorationer.

Men det är där problemet kommer in. Hur ska jag dekorera det utan att det blir för blommigt och gulligt och fluffigt?

Såg också att man kunde klistra bilderna på mönstrade ark så att det inte blev så mörkt hela tiden.

Så nu vänder jag mig till er som är mer bevandrade i denna typ av skapande. Ge gärna massor av förslag och tips och idéer på hur jag kan göra ett "manligt" album. Gärna mycket bilder då jag som sagt är ny. Ha gärna det i åtanke vad det gäller div. hjälpmedel i skapandet också. :D

Tack på förhand!

Mvh Suzanne

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Du kan väl rota lite i verktygslådan efter skruvar, metallbrickor, muttrar och liknande som du kan använda att dekorera med? Tunnt metallnät kanske?

Lillyblossom
0

Ja det var ju en idé! Skrattande Tack!

Lillyblossom
0

Finns det gråa album? Inte ljus grå men inte heler jättemörkt? Som dessutom har den rätta syrahalten som jag förstått är viktigt? Hur ser man syrahelten för den delen?

Kom på att man kan ju "smutsa ner" sidorna lite! :D Tack #1 nu fick du igång mig!

Kom gärna med mer förslag! Skrattande

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lite trassel går väl alltid att dekorera med också…härligt du kom igång Skrattande

SusannAlg
0

Å, lite "oljiga" fingeravtryck….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Lillyblossom
0

Ja! Det med. Funderade på… det finns ju som bladguld fast det ser ut som bensin i vatten om ni vet vad jag menar… :D