Billiga papper
Hejsan! Jag har hållt på med scrapbooking av och till i några år. Tycker det är väldigt roligt. Jag gör allt från små fotoalbum till gratulationskort och det går åt mycket "scrapbooking papper" Har oftast köpt på små pysselbutiker som har rätt dyra priser eller ibland kommit över något erbjudande med några papper och annat billigt. Men undrar vart man kan hitta papper för bra priser.
För mig är 15 kr per papper dyrt. Har fyndat för 6 kr st och 2 för 10 kr nyligen och det känns betydligt mer värt. Har ni några tips på bra sidor eller butiker? Där dom är billiga?
För er som vill veta så köpte mina papper
Rea på panduro 6 kr styck
Dollar store 2 för 10 kr
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

I Ullared har dom bra priser på scrapbooking prylar. Dom brukar ha hela block med papper som matchar varandra. Men alla bor ju inte så nära Ullared förstås…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
På http://www.scrapbruket.com/ finns det en del billiga block bl a 16 papper för 79 kr.
Hej,
Jag är ingen mästare på det här med scrapbooking (vill bli bättre/lära mig mer) men jag har sett (som #1 också skriver) att de har ganska mycket på Gekås i Ullared.
Finns det inga stora lager man kan köpa ifrån, pappret alltså?
Sajtvärd på Övernaturligt

panduro outlet är billig, pappret kostar 6 kr st där. köper annars iweb-butikerna när det är rea, typ nu på mellandagrna :-)
att köpa från privatpersoner brukar också löna sig, oftast har folk papper att rensa bort……….
#1 Jag har blivit tipsad om ullared förut, tyvärr är det för lång för mig :/
#2 Tack för tipset!
#3 Jag har också haft den tanken om det går att köpa större lager. man kan ju till exempel gå ihop med en eller flera vänner och dela så kanske man kan komma undan billigt.
Någon som vet vart man kan köpa lite större förpackningar med billigt styckepris?
#4 Har faktist kolla lite på privatannonser, tycker dock att dom är duktiga på att ta betalt.. ofta säljs stora sett (om dom t ex ska sluta scrapa) och det blir mycket saker = mycket pengar. Jag har ju lixom allt som behövs i utrusting det är bara matrial (främst papper) jag vill köpa :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag hade turen att få flera fina häften med papper från ett dödsbo, som min extra pappa städade ur.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Man kan ju alltid gå till en färgaffär å fråga om dom möjligen har några kataloger med utgående tapeter som dom ändå ska slänga…. för det finns många fina tapeter som man kan använda å scrappa med…
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
#7…SusannAlg
Va bra sånt hadde jag int tänkt alls allafall,att man göra.Det var bra tips Tack..
Egentligen är det bara kreativiteten som sätter stopp. Jag vet såna som använt lite hårdare papp också, eller tidningspapper kan bli rätt effektfullt. Annars tipsar jag om Tradera!
Tradera är bra där brukarc det finnas lite större packar med blandade papper för inte allt för mycket.
Annars är andra scrap forum och Facebook sidor med scrap saker helt ok, kanske mest tillbehör men papper kan dyka upp och man kanske kan lägga in en förfrågan om någon vill sälja.
Hälsa gärna på mig på Facebook.

jag har hittat massor med saker på facebook sidorna där privatpersoner säljer. sök på "scrapsaker säljes" t.ex. så kommer du till en grupp spm säljer bra saker till bra priser.
Måste tacka för ditt tips om färgaffär/tapetaffär SusannAlg 🙂
Gick idag nämligen in i en tapetaffär och frågade om dem hade mindre tapetlängder som man kunde köpa till scrapbooking och papperspyssel. Fick följa med ut på lagret och där fanns en hel hörna av gamla tapetböcker och restlängder. Fick ta allt om jag ville!!! Tog det jag orkade bära då jag inte hade någon bil och det var verkligen fantastiska tapeter!!! Både enfärgat och mönstrat
Så ett stort tack till dig SusannAlg!!!! 🙂 🙂 🙂
Verkligen ett tips att göra!!!!
Varma Hälsningar Helene Andreasson