Annons:
Etiketttekniker
Läst 2099 ggr
[Dandelion1000]
2010-05-27 22:44

Önskar en artikel!

Hejsan!

När jag kollar runt på olika sidor med kort och liknande blir jag så avundsjuk när folk färglägger sina stämpelmotiv.

Så jag önskar att någon kanske skulle kunna visa oss mer oerfarna olika sätt att färglägga olika motiv genom att göra en artikel.

Vill också ha lite tips hur man kan färglägga snyggt med akvarell pennor :)

// Kammi

Annons:
ica86
2010-08-13 03:41
#1

Jag ska försöka fixa ihop en artikel om färgläggning med Distresser :)  Åt dig och länkar här sen

[michaelalundgren]
2010-08-13 09:37
#2

#1 Eller så kan du få skriva en artikel om det här på sajten :)
Kontakta mig via pm om det är av intresse.

ica86
2010-08-13 13:52
#3

Klart men tänk jag är inte jätte duktig…

[Malin]
2010-11-13 17:14
#4

Det ligger just nu en artikel på startsidan om färgläggning av stämplar med hjälp av ProMarkers. Spana in den :)

Lillnettan
2010-11-14 11:59
#5

Nu vet jag inte om du söker tips i största allmänhet eller om du ville ha artiklar just på detta forum, men här kommer det jag har att erbjuda i alla fall - lite länkar. :-)

Ett bra tips är att antingen använda google eller YouTube och söka på det man är intresserad av - jag behövde tex. hjälp häromdagen med att veta hur jag skulle kunna färglägga en tomte med mina Copics (tuschpennor), googlade på "coloring Santa Copics" och fick fram flera toppenbra länkar till videos.

Annars kan jag tipsa om MajaMelons färgläggningstips med distresser:

http://majamelon.blogspot.com/2010/05/mala-med-distresser.html

…och bloggen Paper! Ink! Color! när det gäller Copics; tjejen som har bloggen gör då och då små instruktionsvideos där hon steg för steg går igenom hur hon målar ansikte, hår osv. Hon brukar också vara duktig på att skriva ut vilka pennor hon använder, så att man kan norpa hennes färgkombinationer. ;-)

http://paperinkcolor.blogspot.com/

[Malin]
2010-11-14 12:00
#6

#5 Vilka kanonbra tips! Dessa ska jag också spana in!

Annons:
Upp till toppen
Annons: