Annons:
Etikettmin-pysselhörna-och-förvaringstips
Läst 3196 ggr
Lina-B
2010-01-11 22:45

Min pysselplats!

Tråd att slänga upp pysselplatsbilder i.

Själv har jag precis rullat in extrabordet igen i arbetsrummet efter att vi varit 10 sittandes i köket på middag. Ska ställa i ordning i morgon hoppas jag och sen kommer bild. Är VÄLDIGT nöjd med min pysselplats nämligen :-)

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

Annons:
karin4
2010-01-11 22:54
#1

Det förstår jag!!!! Önskar att jag hade det utrymmet ochså…..

Fast ska inte klaga, har ju faktiskt ett eget skrivbord med mina saker runtomkring mej.

Shit ska det vara bilder ochså?????

Hmmmm får lov att återkomma efter städningen…..

Lina-B
2010-01-15 12:01
#2

Bha! Inte har jag städat inte… foton kommer en annan dag! Cool

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

karin4
2010-01-16 19:51
#3

Städningen blir nog om några veckor är jag rädd för, orkar inte just nu….

Dessutom har gubben har fått en massa scanningsuppdrag så han har inte tid att hjälpa mej med att fota.

Ja ja jag vet Lina "du kan själv" men det är så behändigt när han fotar……

Sara
2010-01-24 23:23
#4

Jag har köpt en sekretär (begagnad) och ett vitrinskåp som jag ställde på sekretären. Det är i furu men ska måla allt så det matchar möblerna i vardagsrummet, fast har inte orkat ännu.

Där har jag alla mina scrappsaker och pysselböcker. Ska ta kort någon dag.

Sen har jag en ryktborstebox till mina pärlor, symaskinen och en hylla till tyg samt 2 hyllplan till presentinslagningssaker i iller/pysselrummet. Förstår inte alls hur folk får plats i ettor och tvåor… Flört

Sara

Lina-B
2010-01-24 23:28
#5

Hm… inte jag heller. Förut satt jag i köket. Vi slängde helt sonika ut matbordet då vi oftare åt i vardagsrummet ändå. Nu har vi en 4.a och maken och jag delar arbetsrum (och NEJ jag har fortfarande inte städat!)

//Arrangör av Sveriges största pärlträff, Facett.STHLM
Min avsomnade hobbyblogg
Kurser i smyckestilverkning och scrapbooking
"Showroom" för byLina//

Sara
2010-01-24 23:31
#6

Haha, jag har datorplatsen i köket.. Äter alltid framför tvn när jag inte har besök och då äter vi vid finbordet i vardagsrummet ändå.

Smidigt när man lagar mat efter recept man hittat på nätet oxå. Skrattande

Sara

Annons:
Ylva-Li
2010-01-25 02:30
#7

Ugg.. jag har ett skrivbord för allt mitt pyssel. Vilket är scrapping (i mängder) pärlor och målning.. Hua. Behöver jag säga att mitt bord är mer eller mindre belamrat med saker?
Även fast jag har en extra byrå bredvid, samt ett "skåp" med små lådor för scrappingsaker..

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Evanlo
2010-01-25 12:00
#8

Vi flyttade från 62 kvm till 94, och blev trångbodda …

För närvarande har döttrarna det stora sovrummet (13 kvm), maken och jag ett mindre (9 kvm) samt ett "kontor" på 9 kvm. Jag har lagt beslag på "kontoret", maken har en garderob med kläder och några få prylar där, resten är mitt, mitt, mitt. Och jag kan för mitt liv inte förstå hur det ska gå till när vi sätter igång med flyttkarusellen här hemma och tjejerna ska ha varsitt litet rum och maken & jag ska ta det stora sovrummet. Var ska mina pysselprylar ta vägen???? Dessutom jobbar vi olika tider, så han lägger sig mycket tidigare än jag, så det blir inte uppskattat om jag ska sitta i sovrummet och pyssla.

Undrar vad chefen säger om jag börjar ta mina pysselsaker till jobbet istället?Flört

SusannAlg
2010-01-25 12:24
#9

Vi byggde ut vårt hus för några år sedan… (familjen hade ju vuxit…) å då var mitt krav att jag skulle få ett "Syrum". Så nu har jag ett pysselrum, minsta rummet i huset iofs, å den ena datorn som barnen turas om att sitta vid finns även här… kan säga att dessa få kvadratmetrar är de mest använda i hela huset…. tänk när barnen flyttar hemmifrån…. då kan jag ju byta å få ett ännu större rumOskyldig. Fast äldsta barnet är 14år… så det dröjer förhoppningsvis lite innan det är dax.

Jag är ju egentligen bortskämd.. för jag har dessutom en "glasverksta" ute i vårt hus på gården. Jag har nämligen kurser i glasfusing där. I det rummet brukar jag också ställa upp alla mina pärlor när jag har kurser i smyckestillverkning. Men det är inte så kul att sitta därute själv å pyssla.

Scrappingsakerna har jag i en lådhurts med hjul på i mitt "syrum". Å, så finns det ju förstås lite fina plåtburkar med stämplar å div. annat roligt.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Puma77
2010-01-25 15:48
#10

Hm var det inte bilder det skulle vara här inneFlört

Måste vara fel på min dator för jag ser INGA bilderSkrattande

 

//Pia

Evanlo
2010-01-25 18:33
#11

*visslar*

Av någon konstig anledning fastnar inte mitt hörn på bild …

karin4
2010-01-25 20:12
#12

Håller med Evanlo… pysselhörnan fastnar inte på bild, märkligt hur det är……

elinn
2010-02-01 12:06
#13

Jag har ingen speciell plats alls. Jag släpar bara fram alla grejer till matbordet och sen städar jag undan allt igen. Jättejobbigt och inte det mest ordningssamma alternativ men det funkar. Eller ja, det måste funka för jag kan inte göra på något annat sätt Obestämd

Annons:
monsterblom
2010-02-03 16:24
#14

gud vad mysigt med pysselhörnor, när jag bodde hemma fick jag det största rummet så att resten av familjen skulle slippa mina saker i köket ;) men nu när man bor litet så förvarar jag mina scrapbooking saker i flyttkartoger….

Madde
2010-02-04 00:34
#15

Jag önskar jag hade någonstans att ha mina saker permanent så man kunde sätta sig när man hade lust. Men nu måste jag plocka fram det stup i kvarten och så har jag inget bra ställe att sitta på.

Oftast blir det att jag sitter vid vardagsrumsbordet och trängs med 5 illrar som gärna vill vara med och pyssla lite. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Be-Bopz
2010-02-04 04:11
#16

Haha, jag har katter som vill vara med när jag pysslar, inatt när jag satt så hoppade min ena katt Maja upp mitt i allt, jäkla katt att håra ner alla fina grejer!

Jag får oxå ta undan lite grejer och plocka fram, har ingen plats att ha det framme och skulle heller inte kunna för katterna ska pilla på allt.

[michaelalundgren]
2010-06-13 15:45
#17

Vore jätte kul att se bilder på era pysselhörnor, som den här tråden var tänkt till från början (a). Så plocka fram kamerorna nu, och ta lite bilder att visa oss andra, som plockar fram allt varje gång vi ska pyssla..

ica86
2010-08-14 19:31
#18

funkar img koderna här oxå ??

[michaelalundgren]
2010-08-14 22:58
#19

Hur det är med IMG koder vet jag inte. Du får prova :)

ica86
2010-08-15 00:37
#20

OKEJ…

Annons:
ica86
2010-08-15 00:45
#21

[img]http://i918.photobucket.com/albums/ad25/surpricebox_erica/Oplacerat/IMGP4004O.jpg[/img]

[imghttp://i918.photobucket.com/albums/ad25/surpricebox_erica/Oplacerat/IMGP4005O.jpg[/img]

[img]http://i918.photobucket.com/albums/ad25/surpricebox_erica/Oplacerat/IMGP4006O.jpg[/img]

och här sitter ja o pysslar

[img]http://i918.photobucket.com/albums/ad25/surpricebox_erica/Oplacerat/IMGP4007O.jpg[/img]

jag har ingen aning om detta funkar  men de kommer bli ändrignar när vi har flyttat och sambon har lovat att han ska fixa min hörna sen.. men efter ja kasta ut mitt skrivbord för de gick verkligen inte stämpla sina motiv.. så får ja sitta vid det stora bordet just nu.. vill ha ett pysselrum..

om länkarna ej funkar så finns allt här: http://surpricebox.com/scrapping/?p=279

Upp till toppen
Annons: