Annons:
Etikettinspiration
Läst 1649 ggr
Madelone
12/13/14, 10:54 AM

Behöver förvarings tips,

Hej,

Jag och sambon har precis flyttat till en större lägenhet och jag har äntligen plats för mina scrapbooks grejer igen. Men min förvaring är dålig. En garderob med en hylla. Kan inte få in fler. ett skrivbord utan låder då det är både hoppy bord och databord. Alla mins scrapbooks saker ligger i kartinger. band. lite papper, stämplar, dekorationer, kort och kuvär med mera.

Så jag undrar om ni har några smarta förvarings tips att dela med er av. Tack :)

Annons:
ScrappinStain
1/6/15, 12:44 PM
#1

Det finns ju massor av tips på nätet att hitta om förvaring av scrapbooking material. Jag delar hobbyrum med min man så vi har tagit halva rummet var. Vi har byggt mycket hyllor på väggen för att få in så mycket förvaring som möjligt. Jag har lyckligtvis ärvt ett 2 meter högt gammalt arkivskåp från min man, där har jag allt sorterat på färger. En låda för gröna bokstäver, blommor och andra embellishments, en låda för vita osv osv. Men det är inte alla som får plats med en sån stor möbel såklart:-)

IKEA har ju supermycket bra förvaring, små lådor som man kan klä med fina scrapbooking papper. Har också köpt små hyllor på ikea om är perfekta att ställa alla mina mists/sprejer och akrylfärg på. Fina plåtburkar finns också att ställa pennor/saxar och dyligt. Annars kan man också sätta upp krokar på väggen för att få upp dessa. Alla mina papper har jag i en mappvagn. Jag har mappar med papper sorterade på färg.

Jag har en del genomskinliga lådor som står i bokhyllan då ser man vad som ligger där istället för att ha dem i en byrålåda eller kartong.

Claes Olsson har också många praktiska förvaringar för smått och gott som charms, blommor, tags osv. Har köpt mycket förvaring där. Eftersom jag nyligen blev DT på K-Designs har jag köpt en speciell förvaring för allt material från den butiken.

Mycket kan du naturligtvis göra själv, plånboken räcker ju inte alltid till som bekant. Har upptäckt ex att paradischokladasken från i julas är jättefin om man klär den med papper och sedan kan man förvara pennor ex i denna eller små embellishments.

Ja här kan man skriva hur mycket råd som helst. Bra om flera uppmärksammar denna tråd så kan vi tipsa varandra för det behövs alltid smarta förvaringstips till vår hobby.🙂

avon
1/6/15, 10:30 PM
#2

Jag har jättedåligt med plats. Inget pysselrum & inte ens något skrivbord. För tillfället förvarar jag mina scrapbookingsaker i stora genomskinliga lådor med hjul under sängen. Jag pysslar vid köksbordet och plockar fram och bort hela tiden. Inte alls idealt och främjar inte direkt det kreativa. Lådorna under sängen är dock praktiska speciellt för saker man inte använder så ofta.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Niwa
1/24/15, 8:16 PM
#3

jag har en  Pax garderob som är bara 35 djup och sedan har jag satt glidskenor så att jag kan dra ut ena hyllplanet och använda som arbetsyta. jätte smidigt när man har dåligt med plats

Hälsa gärna på mig på Facebook.

avon
1/24/15, 11:34 PM
#4

#3 Det lät ju smart! Kan du stänga till den också? Det skulle jag behöva så man slipper se stöket :)

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Niwa
1/24/15, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har så trångt m plats där den står att jag hängt gardiner för istället för dörrar.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
1/24/15, 11:49 PM
#6

Oooops uppochner

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Emo
1/25/15, 7:01 AM
#7

#6 Jag tycker det ser ut som om blommorna är på rätt håll. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

avon
1/25/15, 6:34 PM
#8

#5 Gardinerna döljer ju också eventuellt stök :) Smart och fin lösning. Jag hoppas på flytt inom en inte alltför avlägsen framtid. Då får jag på allvar fundera ut en bättre lösning än den jag har idag.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: