Annons:
Etikettallmänt-och-ot
Läst 1657 ggr
Choklad
7/29/15, 3:49 PM

Gamla brev

Jag har fått några gamla brev som min mor skrev när jag föddes, och jag är väldigt rädd om dem, men vill scrappa med dem tillsammans med några gamla svartvita foton. Jag vill ju inte klistra breven på något sätt, utan de ska kunna tas fram och läsas om man vill det. Jag vill bevara dem så att de finns kvar då jag en gång inte finns längre. Har ni några förslag på hur jag kan gå till väga?

U R us

Annons:
VildaVittra
7/29/15, 3:53 PM
#1

Stoppa dom i ett stort styvt kuvert där du klippt ut fönster med textavsnitten du vill ska synas, scrappa sedan på kuvertet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Choklad
7/29/15, 3:54 PM
#2

Ja det kan bli fint, tack 🙂

U R us

Emo
7/29/15, 5:20 PM
#3

Behåll originalen som de är men scanna in dem och printa ut kopior, som du inte behöver vara så rädd om utan kan använda på ett kreativt sätt om du vill.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

PysselSab
7/29/15, 6:15 PM
#4

Du kan också använda en plastficka som du fäster på något snyggt sätt på scraparket (då kan du även plocka ut breven om du vill och läsa/kika på dem). 
Men att ta kopior och använda dem är ändå säkrast. Och då kan du scrappa loss hur du vill. :)

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Choklad
7/30/15, 9:55 AM
#5

Tack för jättebra tips 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: