Annons:
Etikettscrapbooking
Läst 1361 ggr
Cindy S
2015-12-21 20:15

Ideér för fotoalbum / Var köper ni spiralalbum?

30x30cm spiralalbum är svåra att hitta på nätet. Jag har hittat några på bgafotobutik men undrar om det finns någon annan stans också.

Jag hade tänkt göra en fotoscrapbookalbum per år, men har redan 143 bilder jag "måste" ha med bara för 2013, så jag borde nog ha en stor bok. Jag hade tänkt ha någon bild per sida med en 30x30cms backgrund(scarpbookingspapper eller vad det kallas)  och lite annat pyssel. Jag gjorde två fotoalbum med spiralalbum med svart papper då jag bara klistrade in foton och skrev lite text, och ville göra lite mer avancerat nu. men jag är ny på scarpbooking, bara några födelsekort här och där, så föreslå gärna.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
PysselSab
2016-01-06 15:25
#1

Jag testade att googla "spiralalbum scrapbooking" och fick några träffar. Det verkar vara många som använder album som istället är formade som en bok. 

Jag brukar använda plastfickor istället där jag sätter in alstret i plastfickan i ett album, ungefär som i en pärm. Det kanske skulle kunna vara ett alternativ? Då kan du bygga på med flera alster utan att vara allt för begränsad till antal sidor? I det fallet behöver du bakgrundspapper till dina bilder, men det kan ju vara kul för då kan du variera allt mer istället för att "bara" ha det svarta som du tidigare haft?

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

Cindy S
2016-01-09 15:09
#2

Tack, jag tog ett spiralalbum jag hade hemma och hade påbörjat(slet ut en sida), och har börjat klippa och klistra. Jag älskar verkligen det svarta.

Men jag ska pröva det du föreslår när jag har råd med en hel stor bok med designark. Brukar man kunna ha två sidor i en ficka? Kan man klistra på plastblommor eller bör man hålla sig till mer 2 tvådimensionellt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cordata
2016-01-16 10:36
#3

Jag brukar ha två sidor i en ficka. Fördelen med många designeralbum är att man kan öppna dem och fylla på med fler plastfickor. På pyhobby.se har jag köpt mitt senaste album och extra fickor. De kostar en del, men den sidan är den billigaste jag har hittat hittills. Har man tur hittar man album på rea, då kan de vara ganska billiga 😉.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
2016-01-16 10:38
#4

De jag pratar om är dock inte spiralalbum, men de är bundna så att man enkelt kan öppna upp dem :).

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Upp till toppen
Annons: