Annons:
Etikettkortmakeri
Läst 1187 ggr
LindaKarlstrom
8/9/16, 7:07 PM

Inbjudningskort bröllop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är kanske inte riktigt rätt forum, men jag har letat inbjudningskort i månader och hittade äntligen några jag tycker om. Problemet är att minsta beställning 30 st, jag behöver bara 15, så nu måste jag göra dom själv. Vart ska jag handla material? Och vad ner behöver jag än det uppenbara som är papper och någon form av spets? Jag har aldrig arbetat med papper och gjort sånt här tidigare. http://m.ebay.com/itm/131606219152?_mwBanner=1

Annons:
KPD
8/9/16, 7:15 PM
#1

Kan det inte vara enklare och billigare att köpa dem du tyckte om, även om du får fler än du behöver?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Honestyisdead
8/9/16, 7:15 PM
#2

Tex panduro

Madde
8/9/16, 7:33 PM
#3

Det kommer bli dyrt om du ska göra de själv med allt material som du behöver. Sen är det inte bara att göra ett snyggt kort utan det krävs både tid och lite snits för att få ihop det. Såg väldigt smidigt ut att bara beställa hem de.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Honestyisdead
8/9/16, 7:35 PM
#4

Dessutom är det bra med extra. Är lätt att man skriver fel 😃

[Devya]
8/9/16, 7:58 PM
#5

Jag har gjort 60 festhäften för hand och det kräver verkligen tid och precision. Även om det är endast ett par stycken man behöver göra så kräver det en massa fokus och är man inte duktig på sådant där så kan det lätt gå åt helsicke. Jag själv har arbetat en hel del med "arts and crafts" men sådant där tycker jag ändå knepigt.

Sen igen är det ju roligt att stoltsera med att man har gjort allt själv. :)

Särskilt dyrt är det väl inte men sen igen kan spets vara lite dyrt att skaffa. Du måste också experimentera dig fram till vad som behövs för att göra de här korten, det kan vi inte riktigt ge råd om. :) Det beror helt och hållet på vad för sorts material du lyckas få fram.

Li1
8/10/16, 8:20 AM
#6

Dock är korten man beställer från Ebay redan färdigtryckta, jag vill göra det själv.

För mig gör det inget om det blir dyrare, jag tycker det är något speciellt med att ha gjort något själv, förhand

Annons:
Madde
8/10/16, 10:25 AM
#7

#6: Jag har oxå valt att göra egna kort. Men är man inte van att pyssla och inser vilken tid det kommer ta per kort om man vill få till det bra så skulle jag köpa korten. Sen är det ju oftast väldigt dyrt att köpa spets.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Li1
8/10/16, 1:46 PM
#8

Jag brukar inte pyssla med papper, men syr kläder och renoverar möbler som hobby så jag vet att det tar tid med handarbete 🙂

Vi har en bröllopsplanerare som gör i princip allt, och jag känner att det skulle vara himla fint att göra  något själv. Och det skulle vara trevligt med inbjudningar  i samma material som mina Save The Date kort (återvunnet brunt papper)

Men jag har mailat säljaren och kollat om jag enbart kan köpa "fodralen" så kan jag göra insidan och skriva själv

Li1
9/26/16, 10:27 AM
#9

Nu är korten snart klara, jag tror kostnaden blir ca 300 kr för alla kort, helt okej med andra ord. Dom ser nästan precis ut som på länken, dock hittade jag inte samma spets

Upp till toppen
Annons: